Meme Küçültme

Meme küçültme bir diğer adıyla reduction mammoplasty kozmetik amaçla yapılan ve meme boyutunu küçültmeyi ve meme sarkıklığını düzeltmeyi amaçlayan bir estetik cerrahi işlemidir. Bu müdahaleyle daha dik, şekilli ve boyutu küçük göğüslere sahip olmak mümkündür.

Meme küçültme ameliyatı neden yapılır?

Bir çok kadında mevcut olan meme büyüklüğü problemi çeşitli derecelerde fiziksel ve psikolojik stresi de içeren sorunlara yol açmaktadır. Bu sorunlardan bazılarını

• - Memede, boyunda, sırtta ve omuzlarda ağrı
  • - Meme altında kızarıklık, kaşıntı ve omuzlarda sütyen askısı izi
  • - Bozulmuş vücut postürü ve buna bağlı gelişen hareket kısıtlılığı
  • - Aktif olarak spora katılamama ve sonucunda vücut kilosunda artış
  • - Azalmış benlik saygısı

oluşturmaktadır.

Meme küçültme cerrahisi ile meme boyutu azalmasını takiben hasta konforunda ve bununla orantılı hasta fiziksel aktivitesinde hızlı bir artış gözlenir.

Meme küçültme ameliyatının faydaları nelerdir?

Her yıl binlerce kadın meme küçültme cerrahisi geçirmektedir. Yapılan çalışmalarda hastaların yaklaşık %95’i yapılan cerrahiden memnun olmaktadır. Meme küçültme ameliyatında temel amaç sarkmış olan meme dokusunu olması gerektiği yere alarak fazla meme dokusunu çıkarmak, aşağı doğru bakan veya normal yerinden aşağıda duran çoğunlukla genişlemiş meme başlarını hastanın vücuduyla orantılı ideal noktasına getirerek genişlemiş meme çapını küçültmek ve belkide en önemlisi ameliyat sonrası meme başının hissini korumaktır. Bu etkileri yakaladığımızda hastanın fiziksel, cinsel ve sosyal hayatında hızlı bir şekilde iyileşme gözlemlenmektedir. Belki de çoğu hastanın şikayeti olan artmış sırt yükünden kurtulmak hastaların postürlerini hızlı bir şekilde düzeltebilmektedir.

Meme küçültme ameliyatı sonrası oluşabilecek sıkıntılar nelerdir?

Hastalarda özellikle meme başı çevresinden başlayan ve meme folduna uzanan lollipop şeklinde veya ters T şeklinde izleri olmaktadır. Bu izler %5 hastada bazı genetik ve fiziksel özelliklerle birlikte genişleme meyilinde olabilmektedir. Bunu önleme amacıyla hastalarımıza ameliyat sonrası dönemde silicon shield denilen ve meme kesi hatlarına uygun tasarlanmış ve yerleşim gösteren bantlar önermekteyim. Bu bantlar sayesinde izlerimiz daha kabul edilebilir seviyelerde iyileşebilmektedir.

Meme başı ve çevresinde özellikle çıkarılan dokunun miktarı ve kullanılan teknikle de ilişkili olarak ilk haftalarda duyu kaybı olabilmektedir. İlerleyen dönemlerde ilk zamanlarda duyu kaybı yaşayan hastaların büyük kısmında tamamen iyileşme gözlenmektedir.

Meme küçültme ameliyatlarında kullanılan tekniklerde meme başı çevresinden yapılan kesilerle doku çıkardığımız için daha sonrasında gebelik ve emzirme düşünülmesi halinde emzirme gerçekleştirilemeyebilmektedir. Özellikle genç yaş grubu ve gebelik beklentisi olan hastaların bu risk doğrultusunda bu ameliyata karar vermeleri gerekmektedir.

Meme küçültme ameliyatına nasıl hazırlanılır?

Ameliyat öncesi belki de en önemli faktör hastanın ameliyattan beklentilerini net bir şekilde doktoruna söylemesidir. Bu şekilde ameliyat öncesi karşılanabilir istekler belirlenerek ameliyat başarısı daha da artırılabilmektedir. Ameliyat öncesi özellikle sahip olunan hastalıklar veya ailede bulunan kanama pıhtılaşma problemleri gibi hastalıklar mutlaka doktora belirtilmelidir. Aktif sigara kullanan hastalarıma ameliyattan önce mümkünse 2 hafta önceden sigara kullanmayı kesmesini önermekteyim. Eğer daha öncesinde son 1 yıl içerinde mammografi veya ultrason çektirmediysek hastanın yaşıyla ve meme dokusuyla orantılı bu tetkikleri ameliyat öncesi isteyebilmekteyim. Kullandığınız ilaçlar bitkisel takviyeler özellikle aspirin, doğum kontrol hapı veya cilt altı doğum kontrol yöntemlerinden birisini kullanıyorsak bunlar ameliyat öncesi mutlaka belirtilmelidir. Daha sonrasında ameliyat öncesi bir dizi kan tahlili için hastalarımız ameliyatın yapılacağı hastaneye yönlendirilir. Tetkiklerin ameliyata uygun çıkmasının ardından ameliyat günü belirlenerek hasta ameliyata alınır.

Ameliyat günü ve ameliyatta beni nasıl bir süreç beklemektedir?

Ameliyat günü ameliyathaneye inmeden önce odanıza gelerek çizimlerinizi yapacağız. Bu çizim sırasında ideal meme boyutunuzu birlikte belirleyerek ameliyat sonrasında meme başının nereye geleceğini belirlemiş olacağız. Eğer operasyon sırasında gerekli ise ve koltuk altı sırt bölgemize de uzanan bir fazlalık mevcut ise o bölgelere liposuction başka bir kalıp kullanma ihtiyacımız ve kabul etmeniz halinde liposuction amacıyla o bölgelere çizimlerinizi yapacağım. Sonrasında ameliyathane kıyafetleriniz giydirilecek ve hemşire eşliğinde ameliyathanemize indirileceksiniz. Ameliyata alınmadan önce sakinleştirici bazı ilaçlar uygulanacağı için ameliyat sonrası dönemde ameliyata iniş, alınış ve ameliyat sonrası ilk dakikaları çok hatırlayamayabilirsiniz. Ameliyat sırasında çizimimize uygun olarak fazla olan dokularınız çıkarılıp, gerekli yerlere liposuction işlemi yapılıp, meme başınız istediğimiz yere alındıktan sonra tamamen cilt altına gizlenmiş estetik dikişleriniz ile daha önce bahsettiğim gibi lolipop şeklinde yani vertikal skar veya ters T şeklinde meme başından başlayıp aşağıya doğru uzanan izleriniz olacaktır. Ameliyat sonrası olası sızıntı şeklinde kanamaların memede çok fazla ödem ve şişlik yapmaması amacıyla önlem olarak her iki memenize dış kısımlarda olacak şekilde birer adet dren konulacaktır.

Ameliyattan sonra iyileşme sürecim nasıl olacaktır?

Ameliyat sırasında koymuş olduğumuz drenler ameliyattan sonraki gün sabah çıkarılıp göğüslerimizin orta hatta ve dik pozisyonda durması ve ödeminin hızla azalması için özel bir sütyenini size giydireceğiz. Bu özel sütyeni alttan telsiz önden kopçalı şekilde olup ister tarafınızca isterseniz bizim tarafımızdan temin edilecektir. Ameliyattan sonraki gün işlemlerinizin bitmesiyle birlikte tarafınıza antibiyotik, ağrı ve şişlik giderici ilaç ve mide koruyucu ilaç yazılarak taburculuk işleminizi tamamlayacağız. Ameliyattan sonra özellikle ilk hafta dik durma sırasında gerginlik hissi oluşabileceğinden hastalarımıza ilk günler hafif eğilerek ve mümkünse sırtımıza birkaç yastık desteğiyle uyumalarını önermekteyim. Daha sonrasında ameliyattan sonraki 1. hafta size kliniğimize davet ederek dikiş hatlarınıza bantlamış olduğumuz steril strip dediğimiz bantları değiştireceğiz. Sonrasında ameliyattan sonraki 2. haftamızda sizi tekrar kliniğimize çağırarak mevcut ise erimeyen dikiş uçlarını alacağız. Sonraki dönemde tarif etmiş olacağım masaj uygulamasıyla birlikte yara izlerimizin daha iyi iyileşmesi amacıyla silicon shield bant uygulamasına geçeceğiz. Ameliyat sütyenini totalde 1 ay silicon shield bant uygulamasını ise sizi çok rahatsız etmemesi halinde 3 ay kadar kullanılmasını önermekteyim. Başlangıçta göğüslerimizin üst polü yani üst kadranı dolgun gözükecektir ancak ilerleyen zamanda meme dokunma hissimiz yumuşamakla birlikte üstteki dolgunluk bir miktar yerçekiminin etkisiyle aşağıya doğru kayarak ideal meme şeklimizi alacaktır. Bu süreç yara iyileşmesi hadisesiyle de orantılı olarak altı ayı bulabilmektedir. Bütün önlemlerimize rağmen yara yeri iyileşme bozukluğuna bağlı iz hatlarımız istediğimiz gibi şekillenmez ise ufak girişimlerle bu iz hatları düzeltilebilmektedir.

Meme küçültme ameliyatının fiyatları ne kadar?

Meme küçültme ameliyatının fiyatı beraberinde liposuction gereksinimi olup olmamasına, hastanede ortalama kalış süresine ve ameliyatın yapılacağı hastanenin belirlenmesiyle birlikte hastamıza genellikle ilk muayenede fiyat bilgisi sunulmaktadır.

Op.Dr. Veysel Murat Işık'a Sorun

Op.Dr. V. Murat Işık'a Sorun